måndag 25 september 2017

Sötaste söta

Babytäcken..... finns det något roligare att sy? Nä jag tror inte det. De där extra söta broderierna och de mjuka färgställningarna på tygerna bäddar in hjärtat i ludd medans man håller på med dem i syrummet. Och om man som jag dessutom får lov att sy ett litet täcke till en alldeles ny världsmedborgare så blir man lite extra varm om hjärtat.

Ni som hängt med här ett tag känner kanske igen detta. Det i röda/rosa nyanser som jag fick lägga undan när jag skulle operera armen i april. Nu var det dags att slutföra det projektet och det blev såhär. En bunt Tilda-tyger som jag skar passande remsor av som jag sedan såg att det blev block av.
Alla täckena har vit fleece på baksidan som gör dem extra gosvänliga.



Detta är färdigskurna fyrkanter i Tilda-tyger. Perfekt när man vill ha snabbt resultat. 


Och medans jag höll på med täcket ovan så kom Ebbe till världen. 
Sydde även välkommen-till-världen-filt till hans syster Ellie när hon anlände till 
jorden för 2 år sedan.
En ära att få sy till dessa små underbaringar.


Jag gillade färgerna i "En liten stjärna-täcket" så jag fortsatte med samma på Ebbes täcke.
Och ser ni, jag börjar få lite finess på det där med frihandsquiltning.



Och så en broderad kanin sötare än socker.


Idag känner jag att jag med gott samvete kan länka till bambisyr-evaj och Visa och Berätta Måndag på hennes blogg. Idag kan jag ju visa upp både lappteknik, quiltning och kantband. Må så gott!


3 kommentarer:

  1. Tack Lotta för länkning och inspiration på Visa och Berätta måndag!! Bambi❤️

    SvaraRadera
  2. Underbara små täcken och visst är det roligare att ge bort en sån minnessak. Kram Immi

    SvaraRadera
  3. Flotte og koselige babytepper :)

    SvaraRadera