måndag 17 juli 2017

Att göra tråkigt till helt ok

En hushållsrulle är ju alldeles fantastiskt tråkig att titta på så då måste man komma på ett sätt att göra den lite trevligare. Och eftersom jag andas, tänker och lever tyg och broderier så blev ju lösningen självklar - kolla!!!! Nu är de i alla fall helt ok att titta på när de står framme.

En vit variant med korsstygnsbroderad ros.

En för alla våra husbilsälskare. 

Och en för landets husvagnsälskare. 

Dessa snabbsydda skapelser ger mig dessutom ett ypperligt tillfälle att fortsätta öva mig på den ädla konsten att frihandsquilta.
Som vissa dagar inte fungerar alls som ni kan se på bilderna nedan.
Det ville inte alls, övertråden gick av ca 128 gånger och jag har fortfarande inte en aning om vad det var som gjorde maskinen sur.


Men om den blev sur så blev jag surare och till sist hamnade alltihop i papperskorgen. 
Det var helt enkelt inte någon sydag så jag stängde och släckte till syrummet och gick upp och avfrostade frysen och bakade ett gäng kanelbullar istället.
Väldigt skönt att avreagera sig på en oskyldig vetedeg.
Psssst - det skulle blivit en veskekurv (Ryum quilts mönster).


Så var det måndag i den andra semesterveckan och vi fortsätter att ta dagen som den kommer, en himla skön känsla.
Och på måndagar är det Visa och Berätta Måndag hos bambisyr-evaj som varje vecka syr så mycket underbara saker. Gå in och få inspiration vet já. Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Ja du! det är konstigt det där med att sy på fri hand, ibland kan det vara vad som helst som ställer till det:O)) Bättre lycka idag, för du ger dig väl inte:O) Snygga överdrag skulle jag också säga! Kram Immi..

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentar och länkning på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera