måndag 3 oktober 2016

Fler av veskekurven

Ja den är fantastiskt rolig att sy och jag är så glad att jag köpte mönstret som Ryum Quilt har gjort. Och jag har sett några som modifierat mönstret och gjort dom lite högre och några har gjort den till en axelväska med lite längre handtag - möjligheterna är många.

Jag syr den likadant varje gång men alltid i olika tyger. De två översta är sydda i gardintyger men den som är längst ner är min egen favorit. Ni får vänta och se tills ni scrollat ner.




Tadaaaa! Här är den.
Äntligen har jag tagit mig i kragen och sytt något av alla gamla jeans som jag sparat på mig. Här hittade jag tre par i olika svarta/gråa nyanser och det ena paret hade en bakficka som passade utmärkt som detalj till framsidan.


Hittade en metallknapp i gömmorna.


Och insidan är fodrad med ett tyg som ska likna durkplåt. Lite tufft till jeanstyget.


Har ännu inte bestämt om denna ska gå till försäljning eller om jag för en gångs skull ska behålla något som jag sytt. Jag blev ju faktiskt ganska förälskad i den under arbetets gång. 
Måndag igen och en länk till Visa och berätta Måndag hos bambisyr-evaj. Titta in och låt er inspireras. Må så gott!



5 kommentarer:

  1. Så flott veskekurver du har laget, Jeg er enig i at favoritten er den du har laget av gamle jeans. Smart med bukselommen som du har brukt. Redesign og gjenbruk er alltid gøy! :-)

    SvaraRadera
  2. Underbar inspiration du länkar till Visa voch Berätta måndag! Tack och kram från Bambi

    SvaraRadera
  3. Underbart fina väskor du sytt! Samma mönster, men ändå så olika.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga väskor, förstår om du är nöjd med mönstret och visst jeansväskan tar nog priset, alltid kul med saker som inte kostar något!:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Snygga väskor! Jeansväskan tycker jag absolut att du ska behålla själv. Den är superläcker!!!!!

    SvaraRadera